Vijfde reisverslag Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jill Zadelhoff - WaarBenJij.nu Vijfde reisverslag Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jill Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Vijfde reisverslag Kaapstad

Door: Jill

Blijf op de hoogte en volg Jill

19 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo lieve vrienden en familie van mij,

Week 1.
(4 weken geleden, alweer!) In deze week ben ik vooral heel erg druk met mijn onderzoek voor Jinger Jack geweest, het is echt heeeeel veel werk. Woensdag hadden we een braai met het werk. Het was gezellig en heerlijk gegeten. Vrijdag zijn we eerst naar Hout Bay food market gegaan! Het is daar zo leuk en zo lekker eten allemaal (allemaal kraampjes waar je eten kan halen en alles is vers en mijn favoriete sieradenwinkel waar ik alles wil kopen!). Toen we terugkwamen zijn we snel gaan omkleden voor de Halloween Party, we hadden allerlei verkleedspullen gehaald en het was echt een heel leuk feestje in The Dragon Room, iedereen was als een debiel verkleed. Zaterdag gingen we naar Buitenverwachting in Constancia, met het hele huis! We werden opgehaald met een busje. Het was daar echt heel mooi en lekker drie-gangen-lunch. Wat wil je nog meer? We kwamen laat in de avond thuis en iedereen was kapot, dus we hebben lekker filmpje gekeken en niks gedaan.

Zondag Avontuur: Hanna en Jill die naar Cape Point, zuidelijkste puntje van Zuid-Afrika willen. Ten eerste geen auto! We vertrokken om 09.00 naar Giovanni’s (kan je zelf broodjes laten maken, met Dutch Maasdam Cheese), daarna kwamen we aan bij het treinstation, rijden de treinen maar een keer per uur op zondag…. Dus een uur gewacht. Wij hadden gewacht in de zon met ons heerlijke broodje, komen er 100 zwervers op je af en vertellen een heel verhaal over dat ze geen eten hebben voor de kinderen, waardoor je al geen honger meer hebt en het broodje afgeeft. Vervolgens naar de trein, Hanna kon het niet begrijpen dat we in de eerste klas zaten, "het leek wel of we in de vierde klas zaten, vreseelijkkk” haha. In de trein zaten we naast 2 snoepjes, echt een te schattige tweeling. Toen ze ook nog eens naast me kwamen zitten was ik verkocht! Zo lief. Dus mam ik neem er graag een paar mee?

We kwamen aan in Simons Town (uur in de trein gezeten!), kregen we daar nog even te horen dat er ook geen bussen reden aangezien het zondag was. Heel goed voorbereid waren wij dus.. Niet! Uiteindelijk een taxi gefixt, natuurlijk geprobeerd om de taxi goedkoper te krijgen, het was ons echt bijna gelukt tot dat er een enorme big momma op ons af kwam en vertelde dat het ECHT NIET OKE was wat wij deden. Dus wij hadden dat maar geaccepteerd, dat we al ons geld wat we mee hadden, uit moest geven aan een taxi die bijna uit elkaar viel. HAHA. Dus wij zijn in die taxi gaan zitten met nog een andere vrouw. Zit die vrouw doodleuk te vertellen dat als je Cape Point wil bezichtigen nog 220 rand moet betalen.. Dat hadden wij dus niet, dus wij kijken elkaar aan. We moeten echt de taxi uit!!!!!!!! Die vrouw had het een beetje door en die vertelde dat we geld van haar mochten lenen, hoe aardig? Nou wij kwamen niet meer bij en voelden ons echt losers. Eenmaal aangekomen bij Cape Point en de vrouw vond wel dat ze ons mocht volgen de hele dag, prima, maar ze praatten zoooooveeeeeeel. We hebben veel gezien en het was echt de moeite waard. De windkracht was wel enorm, soms waaiden we weg.

Rond 16.30 gingen we weer richting huis met de trein + vrouw. We zijn even uitgestapt bij Kalk Bay en hebben daar even lekker op het strand gelegen. Niet dat dat super fijn was, er waren heel veel locals, die tegen je aan praten. Er was ook een kindje aan het overgeven en vervolgens begon die te spelen met zijn eigen kots, echt heerlijk. Ik vond het echt heel lief dat die vrouw ons geld had gegeven, dus ik had gevraagd of ze met ons mee wilde uiteten, nou ze was helemaal blij. Dus we zijn uiteten gegaan bij Da Vinci’s, heel knus.. Die avond was ook de stroom uitgevallen in heel Kaapstad. Dus we hadden lekker buiten gezeten met kaarsjes en een uur gewacht op onze pizza, het was het waard!

Week 2.
De eerste paar dagen was ik ziek en voelde me niet lekker. Het heerste volgens mij, want meerdere mensen hadden het in ons huis. Nog steeds hard bezig met het onderzoek en het is echt niet normaal veel werk en vermoeiend ;) om ziek van te worden dus! Donderdag gingen we met het huis naar HQ, was echt een gezellige avond en hadden alle(!) tapas van de kaart besteld 2 tot 3x haha. Vreetzakken. Vrijdag hebben we thuis gekookt en zijn we ook thuis gebleven (eerste keer op vrijdagavond thuis gebleven, zonder te stappen!).

Zaterdag zijn we vroeg vertrokken naar Hermanus om te kajakken met walvissen. De walvissen waren helaas nergens te vinden (ik vond het ook helemaal niet erg, want wat denk je nou dat ik durf te kajakken met die beesten om me heen). Kajakken is duidelijk niet mijn sport, dat is gebleken, ik snap ook niet dat mensen dat leuk vinden. Ik was gelukkig niet de enige, want we dreven steeds met een groepje heel ergens anders dan waar we moesten zijn. Haha. Het weer was ook helemaal omgeslagen, ineens was het super koud. Wat was ik even blij dat ik mijn hele joggingpak mee had genomen (voor het geval dat een walvis mij uit de kajak gooide en ik kledder nat was). We zijn vervolgens naar Dutchies gegaan, yessss na 10 weken een Hollandse kroket op! Jammie. Ik moet zeggen dat ik liever een frikandel speciaal had, maar die hadden ze niet. Ach het was heerlijk. We kwamen rond 17.00 thuis en iedereen is gaan slapen een paar uurtjes. Vervolgens gingen we om 21.00 uiteten bij Asoka, met een deel van het huis. Wat was het weer leuk, we zijn weer naar 169 gegaan. De terug weg naar huis verloopt nooit soepel, de taxichauffeur is altijd de sjaak met ons geblèr. Vervolgens kwamen we thuis. Koprollen in de tuin, eentje lag te slapen, eentje wilde naar de maaaadonnaalsss (de c kon ze niet meer uitspreken); Jilllllllllliiii: "het zou zo'n mooie rit worden naar de maaadonallss omdat het zo mooi is in Kaapstad, laten we rijden".. Kortom een beestenboel!

Zondag wilde ik het liefst de hele dag in mijn bed blijven liggen, helaas.. Ik ging mee naar de kerk. Een huisgenootje is gelovig en ik wilde eens met haar mee. We gingen naar een kerk in de townships, het was echt heel bijzonder. Ze zingen allemaal en het is zo cool. De nieuwelingen die voor het eerst in die kerk komen, moeten op het podium een gek sprongetje maken, nou dat had ik ook even gedaan (haha ik voelde me heel voorschut). De kindjes komen allemaal op je af en knuffelen je en willen met je dansen. Ja, in deze kerken wordt er gedanst! Hoe leuk. En aangezien ik dat 4 uur daarvoor ook had gedaan, had ik er wel weer zin in! Toen we thuis kwamen hebben we even bijgeslapen en toen zijn we naar het zwembad gegaan. Heerlijk. En toen ben ik avonds om 20.00!!!! gaan slapen.

Week 3.
Maandag mocht ik thuis werken , terwijl het 35 graden was en het verleidelijk is om dan naar het strand te gaan. Nee, ik heb braaf en heel hard gewerkt aan mijn scriptie van 09.00 tot 18.00. Tussendoor zagen wij, huisgenootje en ik, enorme rookwolken, het kon echt niet van een braai zijn. Ik was te nieuwsgierig dus ik moest het meteen zien, dus we zijn naar buiten gerend (zonder schoenen), het was verder dan we dachten.. Lopen lopen lopen , overal hoorde je sirenes, brandweeralarmen etc.. De bossen (ver) achter ons huis stonden in brand. Mijn voeten waren opdat moment ook weggefikt, ik snap niet dat mensen op blote voeten kunnen lopen, dat zie je hier heel veel. AUW! Dat was mijn spannende pauze en ben weer de hele tijd verder gegaan aan mijn scriptie. Dinsdag ben ik met een huisgenootje uiteten geweest bij mijn favoriete tent: HQ. Ik had helaas een weddenschap verloren, dus dan maar uiteten ;)! Daarna zijn we naar de Beer House gegaan, was echt super leuk. Vooral op een dinsdagavond!

Donderdag had ik een skypemeeting met mijn tutor, paar dingen waren nog onduidelijk voor mij en die hebben we besproken. De volgende dag heb ik het tweede deel van het afstuderen ingeleverd, mijn onderzoeksrapport. O mijn god, ik was echt super zenuwachtig toen ik op de knop verzenden drukte..
Vrijdag was het weer WEEKEND yessss… We zijn eerst uiteten geweest met het huis, daarna naar club 31 gegaan. Club 31 is een club op de 31ste verdieping, heel vet! Je kan uitkijken op mijn-mooie-nog-maar-twee-maanden-stad Kaapstad. Weer een topavond en veel gelachen!! Zaterdag ben ik naar een festival We Love Summer gegaan, was gezellig en echt hele goede muziek! Zondag had ik bedacht om door Bo-Kaap te wandelen, daar zijn allemaal gekleurde huisjes en wonen alleen maar moslims. Was bijzonder om daar doorheen te wandelen (zie foto’s op fb) echt een mooie wijk. Daarna zijn we naar Signall Hill gegaan (hoge berg, waar ik was afgesprongen met Joy met paragliding). We hadden onze picknickmand mee en hebben bovenop de berg gezeten, hoe leuk!

Week 4.
Afgelopen maandag was het zo warm… Ik had besloten om meteen na werk door te gaan naar het zwembad, heeeeel chill! Ik wacht nog steeds op mijn feedback van het onderzoeksrapport, ondertussen ben ik begonnen met mijn scriptie.. Je moet een creatief concept bedenken, dus ik heb eerst een paar dagen moodboards gemaakt en ik denk dat ik nu wel echt een leuk idee heb. Ik ben daar nu vooral veel mee bezig, mijn deadline die ik heb bedacht is 5 december, dan nog paar keer doorlezen door anderen, dan 12 december opsturen naar mijn begeleiders (Spannend!!!). Vervolgens krijg ik 18 december feedback… en dan wil ik de feedback aanpassen voor 29 december… 15 januari moet ik mijn definitieve rapport inleveren in Nederland, krijg nu al de kriebels! Hoe cool zou het zijn als ik het zou halen?!! :-) Mijn Engels is redelijk en ga regelmatig naar de bioscoop hier, hier is de bioscoop heel knus en goedkoop.

Nog een super gaaf nieuwtje: Ik ga de Garden Route doen (door Zuid-Afrika reizen langs de kust). We vertrekken 2 januari.. Echt heeeeeeel veel zin in. We gaan met haaien duiken, met leeuwen wandelen, met een squad een safari tour doen en nog veel meer gave dingen! :D Verheug me er heel erg op. Ik ga daarna alleen met bus/vliegtuig terug, omdat ik niet super lang kan blijven ivm laatste afstudeerstage dagen en natuurlijk afscheid moet nemen van mijn leuke huisje.

Volgende gave nieuwtje: Papa en mama komen bijna! Het is nog maar 2 nachtjes slapen.. Mama is vrijdag ook jarig, dus een extra groot feestje! We gaan veel dingen doen, maar ik heb ook een schoolmodule die week die ik verplicht moet volgen (via skype) enig. Maar komt vast goed. Heb al een paar dingen gereserveerd. Whoepie en ze nemen natuurlijk pepernoten mee en nog veel meer lekkere dingen. HAHA ohja en een enorme rugtas, die ik nodig heb voor de Garden Route (haha zie me nog niet met dat dingen wandelen maar oké). Ik heb er veel zin in, mis mijn familie echt!! Mijn lieve zussen mis ik ook enorm, de kleine ruzies over elkaars kleding af pakken, de goede adviezen en de leuke grapjes. Ook mis ik mijn lieve vriendinnetjes, jullie zijn de beste, we spreken elkaar heel vaak en dat is fijn! Toch zou ik graag willen terug gaan naar Kaapstad… We will see, eerst afstuderen!

Nouuuuuuu even snel gekeken op mijn count down app: 1 maand, 24 dagen, 21 uur, 52 minuten en 3 seconden! Dan zie ik jullie weer - - - > Tot snel!!

Liefs en groetjes uit Kaapstad.

Jill

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 December 2014

Zesde reisverslag Kaapstad

19 November 2014

Vijfde reisverslag Kaapstad

27 Oktober 2014

Vierde reisverslag Kaapstad

06 Oktober 2014

Derde reisverslag

19 September 2014

Tweede reisverslag Kaapstad
Jill

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 4219

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: