Derde reisverslag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jill Zadelhoff - WaarBenJij.nu Derde reisverslag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jill Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Derde reisverslag

Door: Jill

Blijf op de hoogte en volg Jill

06 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo lieve lezers,

Daar ben ik weer, alleen dan nu een reisverslag inclusief Joy!!!!

Zaterdagavond kwam mijn lieve vriendinnetje aan om 21.40 in Kaapstad, ik was er veels te vroeg en een tikkeltje zenuwachtig! We renden op elkaar af (zoals je in de films zien, helemaal knuffelen en de koffers vielen op de grond). We zijn daarna naar mijn huisje gegaan en hebben lekker buiten in de tuin gezeten en gekletst.

Zondag zijn we naar Camps Bay gegaan, hebben wij op het strand gelegen met nog een paar huisgenoten! s’ avonds zijn we samen naar La parada gegaan en hebben we heerlijke tapas gegeten!

Maandag zijn we naar Boulders Beach gegaan met het openbaar vervoer. Joy: "wat een belevenis! het was redelijke druk maar gelukkig vonden we een plaatsje bij een blank stel (volgens mij waren we de enige 4 blanken). De rit duurde ongeveer 50 minuten en ondertussen werden we vermaakt door verschillende muziekanten, die helaas niet allemaal even mooi konden zingen”. Het was echt heel mooi daar, we hebben zoveel van die schattige beestjes gezien en hebben lekker op rotsen in de zon gelegen! Echt een topdag! Oh een dingetje Joy werd aangevallen door een monster: Joy gaf geen geld en die vrouw werd helemaal boos op Joy en viel Joy bijna aan. (ik lach helemaal dubbel). Natuurlijk moet die dag goed worden afgesloten en hebben wij lekker gegeten bij HQ (de allerbeste biefstuk met Franse frietjes en een heerlijk sausje).

Dinsdag ben ik naar stage gegaan de hele dag. Joy: "voor mij was het even wennen aangezien ik in mijn eentje op stap moest maar uiteindelijk was het een prima dag. Ik wilde naar Robbeneiland maar helaas vertrok de boot pas om 13.00 i.p.v. om 11.00 dus ben ik eerst gaan ontbijten. Dat was echt heerlijk; cocosbrood met appelpannekoekjes en mascarpone met honing, ohja en niet te vergeten koffie. (Jill: ik was natuurlijk helemaal blij met mijn KAAS uit Nederland, dus helaas Joy maakte mij niet echt jaloers met haar ontbijt). Vervolgens heb ik wat rond gewandeld bij Waterfront en ben ik op de boot gegaan richting Robbeneiland met allemaal oude dozen en schoolkinderen. Gelukkig hadden we een leuke tourgids die ons vertelde over de apartheid, de gevangenis en alles wat daar nog meer gebeurde."

Woensdag zijn wij naar de townships gegaan! Het was echt een inspirerende dag, misschien wel de beste tot nu in Kaapstad voor mij. Het was heel interessant. Je komt echt in een hele andere omgeving. Wat minder was, de bus stopte precies voor een Braai (kampvuur/bbq) met allemaal schapenkoppen erop. Ook wel Smileys genoemd. Joy en ik moesten nog net niet overgeven. Gatverdamme! (Ze waren die schapenkoppen aan het schoongemakken en de huid eraf aan het halen). Men noemt de townshipstours ook wel "aapjes kijken”, het is dubbel natuurlijk. Ik vond het een mooie ervaring, de kindjes rennen op je af en knuffelen je. Ik wilde ze natuurlijk allemaal meenemen, wat een schatjes, zou het thuisfront vast leuk vinden ;)! Joy: de townships waren erg indrukwekkend, het is bizar om te zien hoe 12 mensen in een golfplatenhuisje van 4x4 wonen zonder douche of wc. Tevens is het ook bizar om een kindje op te tillen die je vervolgens slaat (ja echt slaan met zijn vuist) omdat ze niet willen dat je ze los laat maar vooral ook om te beseffen hoe ontzettend goed wij het hebben. Jill: haha ik lag wel een beetje dubbel toen Joy hard werd geslagen. s’ Avonds Simple Asia besteld (500 m van mijn huis) toch ernstig dat je hiervoor de taxi moet bellen, want lopen ’s avonds is nog steeds niet veilig.

Donderdag hebben we de Lionshead beklommen, ja echt super dapper van ons. Helemaal op de rotsen geklommen, alles! Uiteindelijk waren we op de top, was het mistig… Tijd gewacht en uiteindelijk kwam er een opening. De terugweg was veel zwaarder, ik ben natuurlijk niet de grootste dus het was best lastig om van die rotsen af te klimmen. Nouja Joy had het ook zwaar haha. Vervolgens hadden we elkaar al gewaarschuwd dat we alleen maar gingen vloeken. Het laatste half uur kwam er alleen maar uit: Kutsteen, kutweg, kutpad, au mijn enkel. Gelukkig hadden we elkaar niet afgemaakt en waren best lief voor elkaar.

Vrijdag zijn we naar Stellenbosch gegaan, natuurlijk weer een en al avontuur! We kwamen rond 9 uur aan en zijn uiteten geweest in een vreetschuur. Daarna zijn we uitgeweest en sliepen met zes man in een hostel, natuurlijk weinig slaap. De volgende ochtend werden we allemaal lekker brak wakker en besloten we maar om verder te gaan waar we die nacht mee bezig waren: Wijnproeverij! MMM.. Heerlijk vooral als je niet ontbeten hebt, je kon mij al echt oprapen om 13.00. Maar Joy ging lekker, de ene wijn na de andere wijn! (Ze heeft zelfs haar wijn ontdekt: Viognier!). De tour heeft zo’n 6 uur geduurd! Vervolgens kwamen we weer aan in Kaapstad en zijn we gewoon door gegaan op Longstreet! Zondag waren we te moe en ik heb ook geen idee meer wat we hebben gedaan.

Maandag zijn we naar Cheetas Outreach gegaan (half uur rijden), de taxi-chauffeur viel half in slaap. Wij kwamen niet meer bij, wij kei hard mee zingen met de muziek en hem allerlei vragen gesteld. De tijgertjes waren heel schattig en het was leuk om ze te aaien. Liefst wilden we ze natuurlijk meenemen!

Woensdag heb ik eerst gewerkt bij Jinger Jack en daarna hebben we de Tafelberg beklommen, HEAVY! 2 uur klimmen. (P.s. niet denken dat we sloom zijn, 2 uur is hartstikke normaal!) Super mooi uitzicht maar vreselijk koud.

Donderdag gingen we iets heel gaafs doen, namelijk: Paragliding. Zo vet! Je rent als het ware van een berg af en vervolgens hang je heel hoog in de lucht. Het was wel een beetje eng. Maar echt heel erg kicken! De filmpjes die gemaakt zijn, zijn wat minder charmant. Haha. De landing van Joy trouwens ook (haha!). s avonds had ik een verrassing van Joy, echt heel lief en leuk. We waren uiteten geweest bij Mano’s, mmmmm.. hele malse biefstuk en een heerlijk toetje. We hadden zelfs een fles wijn gekregen van het huis! Vervolgens zijn we in een club beland, echt een leuke avond.

Vrijdag zijn we naar Shimmys beachclub geweest en hebben we dolfijntjes gespot! Zaterdag had ik weeeer een verrassing van Joy, we zijn naar Marco’s African Place gegaan, daar heb je echt Zuid-Afrikaans eten. We hadden vooraf struisvogel carpaccio en daarna springbok biefstuk. Naast ons bestelde mensen de enige echte "Smiley”, schapenkop. Gatverdamme!!!! Serieus, hoe kan je zoiets eten?

De laatste daagjes gingen te snel en heb gisteravond mijn lieve vriendin weggebracht. Niet leuk om afscheid te nemen en weten dat je elkaar nu 4 maanden niet ziet. We kunnen terugkijken op 2 mooie weken en hebben echt heel veel gedaan. Bedankt voor de leuke tijd Joyyyyyyyyy!

School….. Oke, ik moet eerlijk bekennen: ik heb deze twee weken niet super veel gedaan. Hoewel ik ook niet heel veel kan doen want ik wacht nog steeds op mijn feedback! Nu ben ik weer hard aan het werk ;-).

Ohh ik hoor net dat ik een GO heb van mijn eigen docent! Yeahhhh.. Op naar het onderzoek :-D.

Liefs uit Kaapstad,

Jill

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 December 2014

Zesde reisverslag Kaapstad

19 November 2014

Vijfde reisverslag Kaapstad

27 Oktober 2014

Vierde reisverslag Kaapstad

06 Oktober 2014

Derde reisverslag

19 September 2014

Tweede reisverslag Kaapstad
Jill

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 4224

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: