Zesde reisverslag Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jill Zadelhoff - WaarBenJij.nu Zesde reisverslag Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jill Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Zesde reisverslag Kaapstad

Door: Jill

Blijf op de hoogte en volg Jill

17 December 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve vrienden en familie,

zo het einde is helaas in zicht.. Nog een maand (snik snik). Laat ik weer even ongeveer vier weken terug gaan!

Week 1.
Vrijdagavond was het zover- PAP EN MAM- kwamen naar Kaaaaapstad! Voordat ze kwamen was ik naar het hotel gegaan en had ik de hele kamer versierd met ballonnen en slingers. Lekkere cupcakes en hapjes gehaald en natuurlijk cadeautjes etc! In de avond ben ik met het huis eerst nog mee uiteten geweest, ik had zo’n mega grote ballon gekocht, met happy birthday (want mam was jarig!) erop. Dus het restaurant dacht dat er eentje jarig was, haha. Hupaa gratis shotjes!

Rond half 10 ging ik naar de luchthaven, oh wat was het fijn om ze te zien. Even geknuffeld met elkaar. Vervolgens zijn we naar het hotel gegaan. Jarige mama was helemaal blij toen ze de kamer zag, wat was dat leuk om te zien! Die avond heb ik in het hotel geslapen. De volgende dag ontbijt. Oooooo zo lekker! Ik had toen besloten dat ik maar elke dag bij pap en mam ging ontbijten ;-)!

Zaterdag ben ik met pap en mam naar Camps Bay geweest, het was heel warm. Heerlijk dagje, s’avonds uiteten geweest in Planet (paps kan niet begrijpen dat het zo goedkoop is), daarna ben ik naar mijn huisgenootjes gegaan want het was de laatste party-avond van drie leuke huisgenoten. We hebben goed gefeest en het was natuurlijk weer een topavond.

Zondag (klein beetje brak) ben ik naar het hotel gegaan en hebben we met z’n drieën gehightead (geen idee hoe je dit anders schrijft), je krijgt niet normaal veel: scones, 100 taarten —> weer mezelf rond gegeten —> ben ik echt goed in geworden ;-)! Daarna naar Waterfront gegaan en even gewinkeld. Vervolgens hebben we bij een Belgisch Cafe aan de haven bitterballen gegeten in het zonnetje! Ik was daarna echt gebroken, pap en mam gingen alvast uiteten en ik zou later aansluiten. Ben ik de hotelkamer in slaap gevallen haha.

Maandag heb ik de hele dag aan school gezeten, moest namelijk schoolmodule communicatiedoktor verplicht volgen via skype. Het was wel gek om de lessen te volgen via skype, opzich te doen, maar heeeel anders. Best vermoeiend om zo lang stil te zitten achter je laptop. Daarna heb ik aan het zwembad gelegen en avonds zijn we uiteten gegaan bij HQ. Na het eten zijn mam en pap nog naar mijn huis in Kaapstad gegaan, er waren gelukkig heel veel huisgenoten thuis, dus ze hebben nog een drankje gedaan met mijn huis en het was gezellig.

Dinsdagochtend zijn we vroeg vertrokken naar Boulders Beach —> Ja, pap en mam gingen mee in de trein! Wat een avontuur, maar het was heel leuk, er gingen drie huisgenootjes ook mee met ons. We hebben eerst samen drankje gedaan, tussendoor moest ik paar keer skypen ivm school. Daarna hebben we natuurlijk de pinguïns geknuffeld. Vervolgens zijn we naar Simonstown gegaan en langs de winkeltjes gelopen en daar wat gegeten (er kwam een heel orkest optreden, was echt leuk om te zien!). Daarna zijn we weer terug gegaan met de trein pap en mam gingen door naar Kaapstad en ik stapte bij Kalkbay uit om verder te skypen in een restaurantje en paar huisgenootjes gingen daar winkelen.

Woensdag was ik met mam naar een Beautysalon en hadden we allebei twee massages laten doen (Heeeeeel fijn). In de middag hadden we winetasting met Claire, Pete, Meike en paps en mams bij Constancia Glen, was echt heel leuk! Heerlijke hapjes en lekkere wijntjes.

Donderdag ben ik met pap en mam naar Franschhoek gegaan, we gingen eerst een beetje langs de winkeltjes lopen daar en ergens heel leuk en knus koffie gedronken. In de middag gingen we lunchen bij La Petite Ferme, in Franschhoek. Was heel gezellig. In de avond gingen pap en mam samen uiteten bij Beluga. Ik had die avond, de echte laatste avond met han, fem en jim. We zijn naar beefcakes gegaan, wat een foute avond. Bodyshots, gespierde mannen, heeeeeel veel gays en het was een groot feest! We zijn daar lang gebleven en daarna een drankje bij Jade! De volgende dag had ik toetsmoment van communicatiedoktor, afgesloten met een 7,4! Whoepiepoepie (P.S. Dat was mijn allerlaatste tentamen van mijn studie!). Vrijdagavond ben ik met mam en pap naar houtbay market gegaan, vonden ze heel leuk om te zien. Zaterdag was het laatste dagje, we hebben lekker de hele dag gechillt bij het zwembad en lekker geluncht en daarna uiteten. Vervolgens hebben ze mij naar huis gebracht en gingen zij verder met de taxi naar de luchthaven. IK VOND HET NIET LEUK.

Zondag ben ik naar Goldfish gegaan, was een soort festival idee. Was echt heel gaaf!

Week 2.
Deze week moest ik heel erg hard aan mijn scriptie werken. Aangezien die week ervoor mijn ouders er waren en ik een verplichte schoolmodule moest volgen. Deze week bestond uit: scriptie, scriptie, scriptie ik vind het vreselijk. Maar oké. Het is niet even gedaan, je moet overal rekening mee houden en alle theorie er in verwerken en nog veel meer. Nogmaaaaals vreselijk! Mijn week was alleen maar werken aan mijn scriptie. Vrijdag 5 december sinterklaasavond! Ik had pepernoten gebakken samen met een huisgenootje, ze waren best goed gelukt! We gingen eerst braaien met z’n allen. En vervolgens gingen we met het huis een dobbelspel doen met cadeautjes! Nou werkt niet met een groep van 21 man, we waren na 1,5 uur nog niet uitgespeeld. Dus opgegeven moment stopte we ermee. Heel blij met mijn cadeaus……… Haha! Die avond zijn we op stap gegaan, oké dit was echt heel leuk.

Week 3.
Ja eigenlijk weer hetzelfde verhaal: Scriptie. Dinsdag ben ik even in mijn eentje gaan shoppen bij waterfront, ik had wel verwacht dat ik veel ging kopen. Wonder boven wonder, helemaal niks gekocht.. Ohja een kerstmuts! Om toch een beetje het kerstgevoel te krijgen he? Daarna heb ik de laatste dagen van de garden route geboekt (ik ga tot Knysna). Iedereen lacht me al uit dat ik in een hostel ga slapen, maar ik heb dat wel eens eerder gedaan hoor. De laatste dag ga ik alleen op pad en slaap ik ook alleen in een hostel. Wel een beetje wennen dat ik met heeel veel mensen in een kamer lig. Duim voor me dat ze niet snurken of stinken. Vervolgens mag ik de volgende dag (de hele dag + avond in een rotbus zitten) daar verheug ik me nu al op!

Woensdag hadden we met het huis een sunset tour gedaan, dan ga je met een boot de zee op en kijk je de zonsondergang. Was echt heel leuk, wel heel koud en ik werd een beetje misselijk. Daarna zijn we uiteten geweest.

Vrijdag was ik vrij, ik ben naar het zwembad gegaan in Sea Point, heb daar beetje gezwommen en proberen te ontspannen… Want toen ik thuis kwam, had ik nog 1,5 uur gekeken naar mijn scriptie en toen INGELEVERD. O het was heel spannend, vooral toen ik drukte op "verzenden”. in de avond zijn we uiteten geweest met de baas en collega! Het was echt heel gezellig en lekker gegeten. Daarna ben ik mee naar Meike (collega) gegaan en hebben we daar wat gedronken en daarna op stap gegaan. Zaterdag ging ik samen met Mandy wat leukst doen, we zijn eerst samen gaan ontbijten! Daarna naar een heel mooi strandje gegaan, het is verder dan Camps Bay. Llandudno is een heeeeeel rustig en zo mooi strandje, was echt heerlijk! We hadden onze kerstmutsen meegenomen en hebben een paar kerstfoto’s gemaakt! Haha. De golfen waren enorm, dus bij een foto kwam er natuurlijk net een mega golf op ons, en de zonnebril van Mandy belandde de zee in… Zoveel geluk want ze heeft hem gevonden. In de avond ben ik met Meike (collega) en haar huisgenoten en een paar van mijn huisgenoten uiteten geweest. Super leuk restaurantje: Kloof Street House! Echt heel leuk ingericht, heel lekker eten en enorm gezellig. Daar wil ik dus graag nog keer heen. Daarna hebben we lekker bij ons thuis geborreld.

Zondag zijn we vroeg vertrokken naar de Crocodile Farm. Oh wat was het enig om die beesten te zien… Doodeng. Je mocht de mini’s vasthouden, dat moet natuurlijk wel even gedaan worden, zijn bek was gelukkig dichtgesnoerd, natuurlijk ging die krokodil bij mij weer helemaal tegenstribbelen en wat hebben ze veel kracht!!! Ik vond het maar niks. Daarna hebben we op een heel mooi grasveldje gezeten aan een meertje, tussen de bergen. Met een kaasplankje en onder genot van een wijntje. Eind van de middag nog even in de tuin gelegen en daarna uiteten geweest bij Den Anker (Belgisch restaurant, waar ik met paps en mams ook had gezeten!), heerlijke garnalenkroketten gegeten! Daarna geskypt! <3

Week 4.
Maandag lekker uiteten geweest bij HQ, daarna een paar drankjes gegaan bij het Beerhouse. Ik wilde eigenlijk op tijd naar huis maar uiteindelijk zijn we nog even een dansje gaan maken. Veels te gezellig! Gisteren hebben we lekker in de zon gelegen, want het was een nationale vrije dag! Daarna gingen we braaien met het huis.

Vanaf nu gaat de laatste maand in. Kerstmis komt eraan, ik heb met Mandy al twee enorm lelijke kerstbomen gekocht voor maar €1,40. Wij zijn er hartstikke blij mee. Wij gaan met kerst barbecuen, misschien wel bezoekje aan de kerk brengen want die zijn hier veel leuker dan in Nederland. Met oud en nieuw naar een leuk feestje! En dan begint mijn avontuur al met de Garden Route.

Kaapstad is het beste wat mij is overkomen (wat klinkt dit vreselijk). Ik heb de beste keuze gemaakt, ik heb hier al 4 maanden een geweldige tijd, mijn Engels is zeker omhoog gegaan, Jinger Jack is een super bedrijf, het afstuderen verloopt op schema en mijn SCRIPTIE is ingeleverd(!!!), ik heb hele leuke mensen leren kennen waar ik alles mee deel en de grootste lol mee heb, de liefste vriendinnen in Nederland die mij laten beseffen hoe belangrijk ze voor mij zijn! Mijn familie die me overal in steunt! Oh jeetje, ik word er bijna emotioneel van! Haha.

Wat ga ik doen als ik terug ben?
LAAT DIE VERDEDIGING MAAR KOMEN! En dan zie ik wel……

-X- Jill!

Nog 27 dagen, 2 uurtjes en 1 minuut en 13 seconden!

Alvast fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 December 2014

Zesde reisverslag Kaapstad

19 November 2014

Vijfde reisverslag Kaapstad

27 Oktober 2014

Vierde reisverslag Kaapstad

06 Oktober 2014

Derde reisverslag

19 September 2014

Tweede reisverslag Kaapstad
Jill

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1124
Totaal aantal bezoekers 4227

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: