Eerste reisverslag Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jill Zadelhoff - WaarBenJij.nu Eerste reisverslag Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jill Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslag Kaapstad

Door: Jill

Blijf op de hoogte en volg Jill

03 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo lieve vrienden en familie,

Hier mijn eerste verslagje over dit mooie land! Ik zit er net een paar dagen en het bevalt me prima. Laat ik beginnen bij het begin!

Donderdag 21-08-2014 had ik het ALLERbeste afscheidsfeestje ooit gekregen, waar ik niks van wist! Al mijn lieve vrienden, vriendinnen en familie waren er. Toch besefte ik het niet helemaal! Het was echt zo top. Iedereen heeft het geheim gehouden en normaal weet ik wel dit soort dingen, maar ik wist van niks. Haha ongelofelijk

Vrijdag 29-08-2014 was de grote dag aangebroken, afscheid nemen is echt niet leuk! We vertrokken rond 06.00 richting Schiphol, met de hele familie. Toen we daar aankwamen, waren mijn lieve vriendinnetjes er ook! De eerste tranen waren al een feit. Toch besef ik nog steeds niet helemaal, dat ik best wel lang weg ga. Ik zie het nog steeds als een vakantie en ben zo weer thuis.. Toch niet! Na tien keer doei hebben gezegd tegen mijn vriendinnen en familie, moest ik echt gaan. Wij hebben wel 1000 keer gezwaaid! En ja hoor, ik ging door de douane, de laatste keer op mijn tenen staan om nog keer te zwaaien! Vervolgens moest ik ook nog hard doorlopen, want ik moest naar gate G (22 minuten lopen). Super top met een zware tas en trolley!

In het vliegtuig ging het allemaal goed, ik zat naast hele lieve oude mensen. Echte levensgenieters! Hebben best veel gekletst, maar opgegeven moment was ik er klaar mee en heb ik lekker films gekeken. Ik had nog wat brieven gekregen, die ik pas mocht open maken in het vliegtuig (Juliet, Eva en May) heel lief! Het eten was niet echt bijzonder. De landing ging heel goed.

Op de luchthaven was het spannend, je hebt daar een paspoort controle. Er werd heel serieus gevraagd wat ik ging doen in Kaapstad, waarom ik ging werken, waarom in kaapstad, waar ik ging wonen en of ik niet stiekem betaald zou krijgen. Op zulke vragen zit je totaal niet te wachten, vooral niet na een reis van 12 uur. Uiteindelijk kreeg ik mijn stempeltje en toen begon het grote avontuur......

Mijn koffers.... Ja leuk, ik had maar meteen zo'n karretje gepakt! Ik zag al koffer 1 aankomen. Eraf halen was iets moeilijker dan ik dacht, maar gelukt! Koffer 2 kwam 10 minuten later aan. Toch ging het niet helemaal samen twee koffers, 1 trolley, 1 zware tas en ik.. Mmm. Uiteindelijk kwam ik bij de aankomsthal en er stond een man klaar met een bordje 'capetownrocks' met nog een paar andere studenten. Die hadden echt teveel energie en begonnen alle verhalen tegen mij te vertellen, heel leuk maar geen zin in!

Eenmaal in het huis aangekomen, helemaal prima! 14 studenten, kleine keuken, grote tuin en grote kamer (gelukkig) wel een beetje muffig! Nu een paar dagen verder ruikt het al iets beter! Had een paar huisgenootjes gezien, ben daarna gaan uitpakken en gaan slapen. (wat overigens niet helemaal lukte, zo de eerste nacht aan de andere kant van de wereld).

De volgende ochtend ben ik in de tuin gaan zitten en een paar van het huis gingen naar Hermanus een nachtje. (is een plaatsje waar je vooral walvissen kan spotten). Ze stelde voor of ik meeging; ja waarom niet? Ik heb meteen mijn spullen gepakt en we zijn gegaan. Het is zo bizar, hier rijden ze aan de andere kant (nu ziet het er nog levensgevaarlijk uit).

Uiteindelijk kwamen we aan in Hermanus en ja hoor, ik heb walvissen gespot! Super leuk om te zien. Helaas was ik elke keer te laat om een foto te maken, of je ziet het niet goed op de foto. s' Avonds zijn wij lekker gaan braaien (bbq'en), maar het waaiden zo hard. In de avond is het heel koud in Kaapstad. Het was een hele gezellige avond en ik heb zo een deel van het huis beter leren kennen! De volgende ochtend zijn we naar de pinguïns gegaan genaamd: 'Boulders'. Echt heel schattig om deze waggelende vogels te zien in een warm land! Je kon zelfs tussen de pinguïns zwemmen, maar dat heb ik niet gedaan. s' Avonds kwamen we weer in Kaapstad aan en heb ik alles uitgepakt!

De eerste werkdag bij Jinger Jack ging goed. Wel wennen om Engels te praten, het is nog een beetje lastig! Maar went wel. A.s. vrijdag en zaterdag is er een evenement van Jinger Jack, dus ik ben meteen begonnen om een beetje voor te bereiden voor de sample sale. Heel leuk! Daarna ben ik ook aan de slag gegaan voor mijn plan van aanpak, ik moet tenslotte hier gaan afstuderen!

Wat gister gebeurde is zo bizar, ik moest nog wat handdoeken halen. Ik ging naar een winkel "Mr price", vervolgens stond ik bij de kassa.
Ik: Kan je pinnen?
Zij: Nee liever cash (ik vond het een beetje vreemd..)
Ik: Oke dan, gaf haar 130 rand.
Zij: Stopt gewoon 100 rand in haar broekzak.. Wtf! Haha, zulke dingen gebeuren dus in Kaapstad..
Toen moest ik naar huis lopen, uuhh help. Waar is mijn huis eigenlijk? Ik was dus verdwaald in Kaapstad! Haha heb het aan allerlei mensen gevraagd en uiteindelijk ben ik 'veilig' thuis gekomen.

De een zegt dat het hier veilig is, de andere zegt dat het niet veilig is. Op het moment voel ik mij nog niet heel veilig hier. Je wordt heel erg aangekeken, ze lopen dicht naast je. Ik hoorde al dat een huisgenootje is beroofd en twee jongens zijn beroofd met een mes op de keel. UUUUh niet echt prettig dus!

Over het huis: zit dus met 14 studenten, 13 zijn Nederlanders! Het is een heel sportief huis (ga ik ook eindelijk eens een keer sporten, haha), ze doen veel dingen samen en je leert snel je huisgenootjes kennen!

Nou ik ga weer verder! Ik probeer snel weer een verslagje te geven.

Hele dikke kus en knuffels uit Kaapstad!

XX Jill

  • 03 September 2014 - 10:49

    Eva :

    Ik vind het nog steeds super stoer van je!
    Als ik het zo lees gaat het helemaal goed komen daar.
    Dikke kusss



  • 03 September 2014 - 12:15

    Nina:

    Topper! Je doet het hartstikke goed en je past je zo te horen snel aan. Ik had niks anders van je verwacht! Zet hem op schat xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 03 September 2014 - 13:24

    Tom:

    Lekker bezig Jill! Geniet ervan :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 December 2014

Zesde reisverslag Kaapstad

19 November 2014

Vijfde reisverslag Kaapstad

27 Oktober 2014

Vierde reisverslag Kaapstad

06 Oktober 2014

Derde reisverslag

19 September 2014

Tweede reisverslag Kaapstad
Jill

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 4236

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: