Tweede reisverslag Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jill Zadelhoff - WaarBenJij.nu Tweede reisverslag Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jill Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Tweede reisverslag Kaapstad

Door: Jill

Blijf op de hoogte en volg Jill

19 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve vrienden, vriendinnen en familie,

daar ben ik weer, we zijn weer 3 weken verder! Wow wat gaat de tijd toch snel (time flies when you having fun, right)?

Week 1
Ik ben de eerste week bij mijn afstudeerstage vooral druk geweest met het organiseren van de sample sale en het plan van aanpak. Ik heb vrijdag 5 september de eerste versie ingeleverd. Je hoopt natuurlijk dat je alles goed gedaan hebt, toch valt het altijd tegen. Een lading feedback, nooit leuk….

Ik heb al een aantal keer geskypt met vriendinnetjes en familie. Prima te doen, maar toch anders! Ik heb mijn plekje gevonden hier in Kaapstad en voel mij heel erg thuis. Het is echt gezellig met zo veel wonen, je voelt je niet zo snel eenzaam. Elke avond eet ik wel samen met een deel van mijn huisgenootjes of we gaan uiteten. Uiteten is soms goedkoper dan boodschappen doen, gek he? Ook wen ik aan het werkritme, ik werk van 07.30 tot ongeveer 16.00.

Vrijdag 5 september was ik iets eerder klaar van stage en ben ik naar de Waterfront gegaan! Midden in de shoppingmal heb ik met Nina geskypt, haha. En vervolgens heerlijk op het terras gezeten en lekker mensen bekeken. Daarna ben ik een half uur terug gelopen richting mijn huis, ik vond het tevens heel erg knap van mezelf, want deze keer was ik niet verdwaald. (mama, had me al 100 keer gebeld of er niks gebeurde). Toch vraag ik me af, als er iets zou gebeuren wat zou ze dan voor mij kunnen betekenen? Haha. 5 September zat ik precies een week in Kaapstad en dat hebben we even goed gevierd! Wij zijn eerst uiteten geweest met alle huisgenoten en aanhang. Super gezellig en natuurlijk leuk met zo’n grote groep. Daarna zijn we naar Orphan gegaan en hebben we lekkere cocktails gedronken. De cocktails krijg je geserveerd in een badkuip (zoiets als je met barbies speelt, zie foto’s). Gin tonic, krijg je in een plastic zakje geserveerd met daarin een visje. Wij als blije kinderen, zaten te asen op de (plastic) visjes.Vervolgens zijn we met de hele groep naar Longstreet gegaan, daar zit een hele leuke club 169. Heerlijke muziek! En leuk om met de zuid-afrikanen te dansen, wat doen ze het toch goed ;-)! Om half 5 hebben we de taxi teruggepakt. Precies 3 uur later ging mijn wekkertje! Sample sale! Sample sale! Sample sale! Het was geslaagd, maar wel iets rustiger dan we hadden gedacht.

Zaterdagmiddag ben ik met een paar van het huis naar een (food)market gegaan in Woodstock. allemaal lekker eten en van alles natuurlijk geproefd. Ik heb de lekkerste cupcake ooit op (chocolade met een vanillepuddingachtig iets en daarop karamel met walnoten) heaven! Zondag zijn we naar Chapman Peak gegaan! Op de heenweg waren we natuurlijk even verdwaald en kwamen wij (3 andere huisgenoten) terecht midden in de townships. Het is echt heel bizar om daar doorheen te rijden, maar wel interessant om te zien. Chapman Peak telt maar liefst 114 bochten (tikkeltje misselijk!) maar het was de moeite waard, wat een uitzicht! Super mooi landschap en de mooiste stranden. (zie foto’s). We zijn bij Chapman Peak de hele middag gebleven en hebben lekker wijntjes gedronken op een grasveldje, heel leuk! s’ Avonds zijn we met een grote groep uiteten geweest, lekkere pizza’s (maar natuurlijk niet zo lekker als Pizzabakkers in Nijmegen, duhhh).


Week 2
Hard aan het werk bij Jinger Jack en aan de feedback van mijn Plan van aanpak. Al begonnen met wat interviewvragen en enquetevragen. Het is wel even anders, voor het eerst moet je het zelf doen en ben je helemaal op je eentje aangewezen. (pittig!!!)

Midden in de week even heerlijk uiteten geweest! Vrijdag was ik vrij van stage en heb de hele dag aan de feedback gewerkt van mijn plan van aanpak. Om 17.00 stonden we met 14 man op het punt om te vertrekken naar Cederberg (3 uur van Kaapstad)! Wat gebeurt er: De eerste auto, begon naar rook te ruiken, vervolgens kwam er rook uit de auto en wij konden dus niet meer verder —> terug naar huis om een andere auto te halen. De tweede auto, wilt even draaien, knalt tegen de stoep aan (velgen helemaaaaal kapot), wij, de meiden, dachten dat de band ECHT lek was, vervolgens de auto weer omruilen met een andere auto. Kwamen we er toch achter dat de band helemaal niet lek was, omdat de auto op een stoepje stond, dus het leek zo (vrij logisch). Vervolgens weer de auto omruilen met een andere auto! HAHA. (spullen hele tijd ook omgeswitcht). Dit betekent dat we eindelijk om 19.00 konden vertrekken. Het was wel echt super mooi om te rijden, maar toen het donker werd het een tikkeltje eng om te rijden door de natuur (geen licht en nauwelijks bereik!). Opgegeven moment waren wij natuurlijk weer verdwaald en zagen we enge waakhonden en twee ingegraven auto’s, wij hebben de hele auto bij elkaar gegild en waren echt bang. (even voor de duidelijkheid, vier vrouwen in een auto in the middle of nowhere). Uiteindelijk waren we aangekomen en zijn we begonnen met braaien! We hebben lekker bij een kampvuurtje gezeten en daarna geslapen in een tent! Niet helemaal mijn ding, maar het was leuker dan verwacht ;).

De volgende dag hebben we lekker aan het zwembad gelegen midden in de natuur! Rond vier uur gingen we met z’n alle terug. We hadden namelijk een surprise party georganiseerd voor een van ons huisgenootje! Het was echt leuk met een striptease, echt lachen. Die avond zijn we ook op stap geweest! Zondag ben ik lekker naar het strand gegaan Camps Bay. Daarna kwamen nog 4 huisgenootjes naar Camps Bay en hebben we de hele dag op het strand gelegen. s’ avonds ben ik thuis gebleven samen met huisgenootje, de rest ging uiteten. Thea, huisgenootje had mij geholpen met de feedback van mijn plan van aanpak, echt heel fijn. Het is echt fijn om het soms met iemand over te hebben, want soms kom je gewoon niet verder.


Week 3
Het Engels praten blijft nog wel lastig, ik probeer en moet van Claire zo veel mogelijk Engels communiceren. Ik schrijf alles ook in het Engels op en lees ook alles in het Engels. Volgende week komt er nog een stagiair en die spreekt ook alleen Engels, dus dan moet ik wel Engels communiceren. Straks spreek ik vloeiend Engels hoorrrrr haha.

Ik ben naar een Thaise masseur geweest: Nooit meer in mijn leven! Ben echt gemarteld, pijn dat het deed, ze ging op mij staan (leek net of dat mijn rug op dat moment in tweeën ging), je hoorde alleen maar gekraak. De volgende dag kon ik niet eens meer normaal mijn nek bewegen, ik had echt super pijn. Stom, dus dat doe ik nooit meer! Nu ik een tikkeltje zekerder ben met mijn Engels en nog wat klachtenbrieven had van mijn Engelse tentamens, heb ik maar even een klachtenbrief gestuurd. Goed he?? Ik krijg mijn geld terug! HAHA.


Over het eten en drinken: het brood is hier niet te vergelijken met Nederland, het is echt minder lekker. Kaas mis ik ook heel erg (ze hebben hier vooral van die cheddar cheese, die je normaal krijgt op een cheeseburger)! Gelukkig wordt er morgen voor mij lekker kaas meegenomen, kan niet wachten ;). Ik hoorde dat er pepernoten in de winkel liggen, dus die worden natuurlijk ook meegenomen. Haha. Verder zoals ik al hierboven zei, uiteten is echt heel goedkoop. Je bent ongeveer 100-150 rand kwijt voor uiteten inclusief drank, dat is 7-12 euro. Verleidelijk om vaak te doen. Ik hoorde dat er eens in de 3 weken een Nederlandse foodmarket is, daar kan je alle Nederlandse producten kopen (zoals normale mayonaise, curry, kaas etc) daar wil ik wel een keer naartoe. Cocktails en drank is hier heel goedkoop, daar mag Nederland nog wel iets van leren ;).

Nog wat dingetjes: Zuid-afrika kent geen Netflix en kan nog niet worden afgespeeld in dit land. Wij hebben geen tv in ons huis. Dus het is echt boeken lezen, wat fijn dat ik bijna alleen maar schoolboeken mee heb. Het is hier echt prachtig en natuurlijk veel mooier dan Nijmegen, elke dag in de taxi/auto ben ik nog verbaasd. Maar niet alles is mooier, elke ochtend als ik naar mijn werk ga, liggen er aan de weg mensen letterlijk in een zelfgeknutselde doos of onder een zeil. Best heftig.


Gisteren ben ik naar een foodmarket gegaan, daar heb je allerlei kraampjes met heel lekker eten. Natuurlijk heb ik overal van geproefd (kipdingetjes, loempia, curry met cashewnoten en kip, crêpe met chocolade en banaan en natuurlijk een brownie!). Oh mijn lieve vriendinnetje Joy komt morgen, ik kan niet wachten! We gaan heel veel leuke dingen doen, ik heb al een lijstje gemaakt!

Daarna horen jullie weer iets van mij!

Heel veel liefs uit Kaapstad.

  • 19 September 2014 - 08:46

    Anouk:

    billyyy!!!
    Super leuk om te lezen allemaal! Wat maak je nu al leuke en mooie dingen mee!! Heel veel plezier nog en
    maak er een gezellige tijd van samen met je vriendinnetje aankomende week!!!
    dikke kus -X- Anouk

  • 20 September 2014 - 17:58

    Corinna:

    Hou leuk geschreven hoor en ben benieuwd naat de verhalen en avonturen van Joy&Jill nog een paar uurtjes en ze komt door de deuren have fun dikke kuss Corinna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 December 2014

Zesde reisverslag Kaapstad

19 November 2014

Vijfde reisverslag Kaapstad

27 Oktober 2014

Vierde reisverslag Kaapstad

06 Oktober 2014

Derde reisverslag

19 September 2014

Tweede reisverslag Kaapstad
Jill

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 4222

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: